Αναρτήσεις

Ατμοσφαιρική ρύπανση- Τσερνόμπιλ

  15 πράγματα που δεν ξέρεις για το Τσερνόμπιλ   Greenpeace Ελλάδα 26 Απριλίου 2017 Στις 26 Απριλίου 1986, νωρίς το πρωί, ο αντιδραστήρας 4 του πυρηνικού εργοστασίου του Τσερνόμπιλ εξερράγη. Προκάλεσε αυτό που τα Ηνωμένα Έθνη χαρακτήρισαν «τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία της ανθρωπότητας». Ήταν το ατύχημα που η πυρηνική βιομηχανία είπε ότι δεν θα συνέβαινε ποτέ. Το πυρηνικό ατύχημα της Φουκουσίμα στην Ιαπωνία ήρθε να μας θυμίσει ότι το ρίσκο για περισσότερα ατυχήματα σαν το Τσερνόμπιλ υπάρχει ακόμα, οπουδήποτε χρησιμοποιείται η πυρηνική ενέργεια. Τα ραδιενεργά ισότοπα που απελευθερώθηκαν στην ατμόσφαιρα από το Τσερνόμπιλ και που ακόμα υπάρχουν, δείχνουν ότι 35 χρόνια μετά η καταστροφή συνεχίζεται. Δες παρακάτω 15 πράγματα που ίσως δεν ήξερες για την καταστροφή στο Τσερνόμπιλ: 1. Ακριβώς 35 χρόνια πριν, οι πυρηνικοί αντιδραστήρες του Τσερνόμπιλ στην Ουκρανία εξερράγησαν. Περίπου 5 εκατ. άνθρωποι ζουν ακόμα σε περιοχές εκτεθειμένες σε ραδι...

Φιλία

  Οι πραγματικοί φίλοι συνεχώς λιγοστεύουν Μια βασική διαπίστωση είναι ότι μπορεί ο αριθμός των γνωστών να αυξάνεται, αλλά οι πραγματικοί φίλοι λιγοστεύουν (σ.σ. συνεπώς αν το νιώθατε ήδη, δεν είστε μοναδική περίπτωση στον κόσμο...). Και μια δεύτερη διαπίστωση ότι οι φιλίες...δεν πέφτουν από τον ουρανό, αλλά απαιτούν κάποιο χρόνο, όχι πάντως τεράστιο, για να «χτισθούν». Ψυχολόγοι, ανθρωπολόγοι και άλλοι επιστήμονες μελετούν τη φιλία με νέες μεθόδους και κάτω από διαφορετικά πρίσματα, φωτίζοντάς την με ποικίλους τρόπους. Το περιοδικό "Atlantic" παρουσίασε συνοπτικά τι καινούριο έχουμε μάθει μέχρι σήμερα. Κατ' αρχήν, η επιστημονική φιλολογία είναι ξεκάθαρη: Η επιθυμία για στενότερη επαφή και για δημιουργία ψυχικών δεσμών είναι διάχυτη στους ανθρώπους. Οι πάντες τριγυρνούν στον κόσμο ελπίζοντας ότι θα βρουν μια κατάλληλη φιλική συντροφιά. Υπάρχει μια μεγάλη γκάμα στον αριθμό των γνωστών (κάτι πολύ ευρύτερο από τους φίλους) που έχει κανείς: το μέγεθος του δικτύου τω...

Γλώσσα

  Ζητείται ορθογραφία στο πανεπιστήμιο Φοιτητές, ακόμη και της Φιλολογίας, δυσκολεύονται να συντάξουν γραπτό χωρίς λάθη – Πού το αποδίδουν οι καθηγητές   Χαμένοι σε ένα δάσος λέξεων, στίξης και παρερμηνειών όπου βρίθουν ορθογραφικά λάθη βρίσκονται, όχι μόνον μαθητές, αλλά και φοιτητές. Οι μαθητές σκοντάφτουν στη σωστή χρήση των επιθέτων και των επιρρημάτων, στις ρηματικές καταλήξεις, στους χρόνους, στους τόνους, στα σημεία στίξης. Ενας επιβαρυντικός παράγοντας για μαθητές και φοιτητές είναι η υπερχρήση της νέας τεχνολογίας. Δάσκαλοι, καθηγητές και πανεπιστημιακοί μιλούν στην «Κ» για… ακραία περιστατικά, τονίζοντας την ανάγκη διορθωτικών κινήσεων, καθώς η ορθογραφία δεν είναι μόνον η ορθή γραφή των λέξεων αλλά και η κατανόηση του νοήματός τους. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει διαγνώσει το θέμα και ετοιμάζει παρεμβάσεις μέσα στο 2023. Ο Βασίλης Γούναρης, καθηγητής στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, υπαγόρευσε στους φοιτητές του ένα κείμενο που περιείχε τη λέξη «εκτ...

Εφηβεία & social media

  Στο κλουβί των social media: Έφηβοι «κολλημένοι» στις πλατφόρμες Η εξάρτηση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «καταπίνει» την αθωότητα και τις δεξιότητες των μικρών παιδιών Στην τηλεταινία  «I Am Ruth» , η Κέιτ Γουίνσλετ υποδύεται μια μητέρα που προσπαθεί να βοηθήσει την έφηβη κόρη της την οποία βλέπει να βυθίζεται στον κόσμο των  σόσιαλ μίντια  (θα προβληθεί στο Channel 4). «Γυρίζεις σπίτι σε ένα δήθεν ασφαλές μέρος μακριά από το σχολείο, αλλά αυτό δεν συμβαίνει λόγω των σόσιαλ μίντια», λέει κάποια στιγμή η μία από τις τέσσερις 15χρονες ηρωίδες του επίσης βρετανικού ντοκιμαντέρ «Heart Eyes and a World» (2021), που εξερευνά την τάση των εφήβων να παρουσιάζουν τον εαυτό τους με αλληλουχίες από σέλφι (προβάλλεται αυτή την Κυριακή στο Παιδικό & Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας). Πόσο διαδεδομένο πρόβλημα είναι τελικά η εξάρτηση από τα κοινωνικά δίκτυα; Και πόσο επικίνδυνος μπορεί να γίνει ο κόσμος από likes, followers, emojis και DMs; Σε  έ...

Η Γραμματική μου, Δ Δημοτικού Γλώσσα, Α΄ τεύχος

Η Γραμματική μου Δ’ Δημοτικού Α’ τεύχος Πρόταση : Μια οργανωμένη ακολουθία λέξεων που εκφράζει ένα νόημα. Ξεκινάει με κεφαλαίο και τελειώνει σε τελεία ( . ), ερωτηματικό ( ; ), θαυμαστικό ( ! ) ή αποσιωπητικά ( … ) Πρόταση Απλή Έχει ένα ρήμα, υποκείμενο, αντικείμενο ή κατηγορούμενο Πχ Τα παιδιά έφαγαν πρωινό. Σύνθετη Έχει ένα ρήμα και περισσότερα από ένα υποκείμενα, αντικείμενα ή κατηγορούμενα Πχ Τα παιδιά και οι γονείς έφαγαν πρωινό. Ελλειπτική Λείπει το ρήμα, το υποκείμενο ή το κατηγορούμενο (εννοούνται εύκολα) Πχ Τα παιδιά έφαγαν. Ο όροι της πρότασης Υποκείμενο ·          Απαντά στην ερώτηση « ποιος; ποια; ποιοι; ποιες; ποια; » ·          Είναι πάντα σε πτώση ονομαστική. Πχ Ο Γιάννης είναι μαθητής Αντικείμενο ·        ...