Ενότητα 1, Δ Δημοτικού Γλώσσα, Τα μέρα του λόγου
Τα μέρη του λόγου
|
Όνομα: |
|
Επώνυμο: |
|
Ημερομηνία: |
|
|
1. Να
υπογραμμίσεις τα ουσιαστικά και να κυκλώσεις τα επίθετα στα
παρακάτω παραδείγματα.
·
Ωραίο σπίτι.
·
Ευχάριστος άνθρωπος.
·
Καινούργιο αμάξι.
·
Παλιό σπίτι.
·
Λευκό μαντίλι.
·
Έξυπνο παιδί.
·
Ψηλός άνδρας.
·
Κίτρινος τοίχος.
·
Νέος δάσκαλος.
·
Μεγάλη αυλή.
·
Νόστιμο αχλάδι.
·
Καλός άνθρωπος.
·
Μικρό δωμάτιο.
·
Άνοστο φαγητό.
2. Να
υπογραμμίσεις τα άρθρα και να κυκλώσεις τα ουσιαστικά στα
παρακάτω παραδείγματα.
o
Το ψωμί
o
Η ημέρα
o
Το ποτήρι
o
Η ντομάτα
o
Ο σκύλος
o
Η γάτα
o
Το παιδί
o
Το σπίτι
o
Το φαγητό
o
Η πόρτα
o
Η κουζίνα
o
Το χωράφι
o
Το βιβλίο
o
Ο πίνακας
o
Η ντουλάπα
o
Το χέρι
o
Το σώμα
o
Ο καθρέπτης
o
Η γόμα
3. Τα
ουσιαστικά που βρήκες στην άσκηση 2, να τα βάλεις στα γένη που ανήκουν (αρσενικό/θηλυκό/ουδέτερο)
|
Αρσενικό |
Θηλυκό |
Ουδέτερο |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Στα
παρακάτω παραδείγματα, να βρεις και να σημειώσεις τα ρήματα.
|
Βλέπω δύο μικρά
παιδιά. |
|
Κάνω τις
ασκήσεις μου. |
|
Διάβασαν τα
μαθήματά τους. |
|
Μαγειρεύει το
φαγητό. |
|
Πηγαίνουν βόλτα
στην πλατεία. |
|
Αγόρασαν φαγητό. |
|
Έγραψε την έκθεση. |
|
Ανοίγουμε την
πόρτα. |
|
Υπογραμμίζω τα
σημαντικά. |
|
Το κουδούνι
χτύπησε. |
|
Το μάθημα
τελείωσε. |
|
Άναψε τη φωτιά. |
|
Μένω σε ένα
όμορφο σπίτι. |
|
Κρύβει τα
αγαπημένα της παιχνίδια. |
|
Μάθαμε σήμερα
πολλά πράγματα. |
|
Τρώω το πρωινό
μου. © Δρακόπουλος Κωνσταντίνος |
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου