Ενότητα 1, Δ Δημοτικού Γλώσσα, Τα μέρα του λόγου

 

Τα μέρη του λόγου

Όνομα:

Επώνυμο:

Ημερομηνία:

 

1.      Να υπογραμμίσεις τα ουσιαστικά και να κυκλώσεις τα επίθετα στα παρακάτω παραδείγματα.

·         Ωραίο σπίτι.

·         Ευχάριστος άνθρωπος.

·         Καινούργιο αμάξι.

·         Παλιό σπίτι.

·         Λευκό μαντίλι.

·         Έξυπνο παιδί.

·         Ψηλός άνδρας.

·         Κίτρινος τοίχος.

·         Νέος δάσκαλος.

·         Μεγάλη αυλή.

·         Νόστιμο αχλάδι.

·         Καλός άνθρωπος.

·         Μικρό δωμάτιο.

·         Άνοστο φαγητό.

 

2.      Να υπογραμμίσεις τα άρθρα και να κυκλώσεις τα ουσιαστικά στα παρακάτω παραδείγματα.

o   Το ψωμί

o   Η ημέρα

o   Το ποτήρι

o   Η ντομάτα

o   Ο σκύλος

o   Η γάτα

o   Το παιδί

o   Το σπίτι

o   Το φαγητό

o   Η πόρτα

o   Η κουζίνα

o   Το χωράφι

o   Το βιβλίο

o   Ο πίνακας

o   Η ντουλάπα

o   Το χέρι

o   Το σώμα

o   Ο καθρέπτης

o   Η γόμα

3.      Τα ουσιαστικά που βρήκες στην άσκηση 2, να τα βάλεις στα γένη που ανήκουν (αρσενικό/θηλυκό/ουδέτερο)

Αρσενικό

Θηλυκό

Ουδέτερο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.      Στα παρακάτω παραδείγματα, να βρεις και να σημειώσεις τα ρήματα.

Βλέπω δύο μικρά παιδιά.

Κάνω τις ασκήσεις μου.

Διάβασαν τα μαθήματά τους.

Μαγειρεύει το φαγητό.

Πηγαίνουν βόλτα στην πλατεία.

Αγόρασαν φαγητό.

Έγραψε την έκθεση.

Ανοίγουμε την πόρτα.

Υπογραμμίζω τα σημαντικά.

Το κουδούνι χτύπησε.

Το μάθημα τελείωσε.

Άναψε τη φωτιά.

Μένω σε ένα όμορφο σπίτι.

Κρύβει τα αγαπημένα της παιχνίδια.

Μάθαμε σήμερα πολλά πράγματα.

Τρώω το πρωινό μου.


                                                                       © Δρακόπουλος Κωνσταντίνος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γ Γυμνασίου Γλώσσα, Επιρρηματικές Προτάσεις (θεωρία & ασκήσεις)

Ενότητα 4, Β Γυμνασίου Γλώσσα, Διαθέσεις ρημάτων (ασκήσεις)

Ενότητα 3, Β Γυμνασίου Γλώσσα, Συζυγίες Ρημάτων (ασκήσεις)