Ενότητα 2, Δ Δημοτικού Γλώσσα, Παρομοιώσεις
Παρομοιώσεις
Χρησιμοποιεί ένας
ποιητής παρομοιώσεις για να δημιουργήσει ζωντανές εικόνες στο μυαλό του
αναγνώστη.
Παρομοιώσεις
δε χρησιμοποιούν μόνο οι ποιητές, αλλά όλοι μας όταν μιλάμε και γράφουμε.
Με τις παρομοιώσεις
συνδέουμε δύο πράγματα που έχουν ή τους δίνουμε εμείς ένα κοινό χαρακτηριστικό.
Για τις παρομοιώσεις
χρησιμοποιούμε τις λέξεις «σαν, όπως, λες και» κ.α.
Ασκήσεις
1.
Να υπογραμμίσεις τις παρομοιώσεις στις παρακάτω
προτάσεις.
Ø Ο Γιάννης
είναι πολύ ψηλός, σαν κυπαρίσσι.
Ø Δεν είναι
καθόλου γρήγοροι, είναι αργοί σαν χελώνες.
Ø Η μητέρα είναι
τόσο αγχωμένη, νιώθει λες και την κυνηγούν.
Ø Η Μαρία
ξέρει καλό κολύμπι, κολυμπά σα δελφίνι.
Ø Σαν αρνάκια
κάθονταν τα παιδιά στην τάξη.
Ø Σαν μετάξι
είναι τα μαλλιά της, τόσο όμορφα είναι.
Ø Είναι
τόσο κομψή, έχει μέση σαν δαχτυλίδι.
Ø Τα λόγια της
μαμάς για τα παιδιά της είναι γλυκά σα μέλι.
Ø Στο
λεωφορείο είναι όλοι στοιβαγμένοι σα τις σαρδέλες.
Ø Έτρεμε
σαν το ψάρι όταν τον κάλεσε ο διευθυντής στο γραφείο του.
2.
Να γράψεις τη σημασία των παρακάτω παρομοιώσεων.
|
Μανιασμένος σαν ταύρος |
πολύ αγριεμένος |
|
Πεινάω σαν λύκος |
|
|
Ελαφρύς σαν πούπουλο |
|
|
Πονηρός σαν αλεπού |
|
|
Μάγουλα σαν μήλο |
|
|
Κοιλιά σαν βαρέλι |
|
|
Λεπτός σαν καλάμι |
|
|
Γρήγορος σα ζαρκάδι |
|
|
Κρύος σαν πάγος |
|
|
Άκακος σαν πρόβατο |
|
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου