Ενότητα 4, Β Γυμνασίου Γλώσσα, Προεκθεσιακό υλικό
Το σχολείο στο χρόνο (ενότητα 4)
Προσφορά σχολείου
Ø Καλλιεργεί
πνευματικά το άτομο ( κριτική σκέψη, εξάσκηση μνήμης, απόκτηση
ποικίλων και διαφορετικών γνώσεων, παρατηρητικότητα κα)
Ø Μεταδίδει
ηθικές αρχές και αξίες (σεβασμός στον συνάνθρωπο, ευαισθητοποίηση
σε κοινωνικά ζητήματα κα)
Ø Κοινωνικοποιεί
το άτομο και το μαθαίνει να συνεργάζεται σε ομάδες
(φιλίες με συμμαθητές, ομαδικές εργασίες κα)
Ø Πολιτικοποιεί
(σχολικά
συμβούλια, σχολικές εκλογές κα).
Ø Καλλιεργεί
αισθητικά το άτομο (επισκέψεις σε μουσεία, θεατρικές
παραστάσεις, σχολικές χορωδίες κα)
Ø Μεριμνά
για τη σωματική διάπλαση του ατόμου (μάθημα Φυσικής Αγωγής,
σχολικοί αγώνες κα)
Προβλήματα σύγχρονου σχολείου
Ø Σημαντικές
ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων
( απαρχαιωμένοι υπολογιστές, απουσία σχολικών βιβλιοθηκών, αθλητικών
εγκαταστάσεων κα)
Ø Βεβαρημένο
φόρτο εργασίας για τους μαθητές (πολλές υποχρεώσεις για
τα μαθήματα του σχολείου σε συνδυασμό με εξωσχολικές δραστηριότητες. Οι μαθητές
δεν έχουν πολύ ελεύθερο χρόνο.)
Ø Δεν
καλλιεργείται η κριτική σκέψη των μαθητών, παρά μόνο το
κυνήγι των καλών σχολικών επιδόσεων (βαθμοθηρία) και η αποστήθιση
γνώσεων.
Ø Το
σχολείο αδυνατεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κοινωνίας
(καλλιεργείται η θεωρητική γνώση και σχολεία τεχνικών γνώσεων όπως τα ΕΠΑ.Λ,
υποβαθμίζονται)
Ø Τα
σχολικά εγχειρίδια είναι τα περισσότερα κακογραμμένα, δυσνόητα και χωρίς να ελκύο
υν το ενδιαφέρον των μαθητών (απουσία εικόνων, χωρίς
σαφείς οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία τους κα)
Ø Απουσία
επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και αξιολόγησής τους
(πολλοί καταφεύγουν σε αυστηρές μεθόδους, στην καθέδρας διδασκαλία κα)
Προτάσεις
Πολιτεία
Ø Εκσυγχρονισμός
σχολικών υποδομών (κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων, αγορά καινούργιων υπολογιστών).
Ø Αναδιοργάνωση
εκπαιδευτικού συστήματος (να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, να ωθεί
τους μαθητές στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και όχι στην αποστήθιση και στη
βαθμοθηρία).
Ø Παροχή
σεμιναρίων σε εκπαιδευτικούς και εφαρμογή αξιολόγησής τους από εκπαιδευτικούς
οργανισμούς.
Ø Αναθεώρηση
σχολικών βιβλίων και παροχή κατευθυντήριων οδηγιών στους εκπαιδευτικούς για
καλύτερη διδασκαλία τους.
Εκπαιδευτικοί
Ø Να
είναι πιο προσιτοί στους μαθητές τους χωρίς να κάνουν διακρίσεις.
Ø Να
φροντίζουν να ενημερώνονται πάνω σε εκπαιδευτικά ζητήματα, να επιμορφώνονται,
αποφεύγοντας την υιοθέτηση παλαιών παιδαγωγικών πρακτικών.
Χαρακτηριστικά ενός εκπαιδευτικού
o
Αγάπη για τους μαθητές και το επάγγελμά
του
o
Αξιοποίηση κλίσεων και ενδιαφερόντων των
μαθητών
o
Ηθικός, μεταδοτικός, αξιοκρατικός,
δημιουργικός
o
Προσαρμογή στα νέα εκπαιδευτικά δεδομένα
o
Ενδιαφέρον για καλλιέργεια ηθικών και
πνευματικών αξιών στους εκπαιδευόμενού του
©Δρακόπουλος Κωνσταντίνος
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου