Ενότητα 4, Β Γυμνασίου Γλώσσα, Προεκθεσιακό υλικό

 

Το σχολείο στο χρόνο (ενότητα 4)

Προσφορά σχολείου

Ø  Καλλιεργεί πνευματικά το άτομο ( κριτική σκέψη, εξάσκηση μνήμης, απόκτηση ποικίλων και διαφορετικών γνώσεων, παρατηρητικότητα κα)

Ø  Μεταδίδει ηθικές αρχές και αξίες (σεβασμός στον συνάνθρωπο, ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά ζητήματα κα)

Ø  Κοινωνικοποιεί το άτομο και το μαθαίνει να συνεργάζεται σε ομάδες (φιλίες με συμμαθητές, ομαδικές εργασίες κα)

Ø  Πολιτικοποιεί (σχολικά συμβούλια, σχολικές εκλογές κα).

Ø  Καλλιεργεί αισθητικά το άτομο (επισκέψεις σε μουσεία, θεατρικές παραστάσεις, σχολικές χορωδίες κα)

Ø  Μεριμνά για τη σωματική διάπλαση του ατόμου (μάθημα Φυσικής Αγωγής, σχολικοί αγώνες κα)

Προβλήματα σύγχρονου σχολείου

Ø  Σημαντικές ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων ( απαρχαιωμένοι υπολογιστές, απουσία σχολικών βιβλιοθηκών, αθλητικών εγκαταστάσεων κα)

Ø  Βεβαρημένο φόρτο εργασίας για τους μαθητές (πολλές υποχρεώσεις για τα μαθήματα του σχολείου σε συνδυασμό με εξωσχολικές δραστηριότητες. Οι μαθητές δεν έχουν πολύ ελεύθερο χρόνο.)

Ø  Δεν καλλιεργείται η κριτική σκέψη των μαθητών, παρά μόνο το κυνήγι των καλών σχολικών επιδόσεων (βαθμοθηρία) και η αποστήθιση γνώσεων.

Ø  Το σχολείο αδυνατεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κοινωνίας (καλλιεργείται η θεωρητική γνώση και σχολεία τεχνικών γνώσεων όπως τα ΕΠΑ.Λ, υποβαθμίζονται)

Ø  Τα σχολικά εγχειρίδια είναι τα περισσότερα κακογραμμένα, δυσνόητα και χωρίς να ελκύο υν το ενδιαφέρον των μαθητών (απουσία εικόνων, χωρίς σαφείς οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία τους κα)

Ø  Απουσία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και αξιολόγησής τους (πολλοί καταφεύγουν σε αυστηρές μεθόδους, στην καθέδρας διδασκαλία κα)

Προτάσεις

Πολιτεία

Ø  Εκσυγχρονισμός σχολικών υποδομών (κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων, αγορά καινούργιων υπολογιστών).

Ø  Αναδιοργάνωση εκπαιδευτικού συστήματος (να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, να ωθεί τους μαθητές στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και όχι στην αποστήθιση και στη βαθμοθηρία).

Ø  Παροχή σεμιναρίων σε εκπαιδευτικούς και εφαρμογή αξιολόγησής τους από εκπαιδευτικούς οργανισμούς.

Ø  Αναθεώρηση σχολικών βιβλίων και παροχή κατευθυντήριων οδηγιών στους εκπαιδευτικούς για καλύτερη διδασκαλία τους.

Εκπαιδευτικοί

Ø  Να είναι πιο προσιτοί στους μαθητές τους χωρίς να κάνουν διακρίσεις.

Ø  Να φροντίζουν να ενημερώνονται πάνω σε εκπαιδευτικά ζητήματα, να επιμορφώνονται, αποφεύγοντας την υιοθέτηση παλαιών παιδαγωγικών πρακτικών.

Χαρακτηριστικά ενός εκπαιδευτικού

o    Αγάπη για τους μαθητές και το επάγγελμά του

o    Αξιοποίηση κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών

o    Ηθικός, μεταδοτικός, αξιοκρατικός, δημιουργικός

o    Προσαρμογή στα νέα εκπαιδευτικά δεδομένα

o    Ενδιαφέρον για καλλιέργεια ηθικών και πνευματικών αξιών στους εκπαιδευόμενού του


                                                                         ©Δρακόπουλος Κωνσταντίνος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γ Γυμνασίου Γλώσσα, Επιρρηματικές Προτάσεις (θεωρία & ασκήσεις)

Ενότητα 4, Β Γυμνασίου Γλώσσα, Διαθέσεις ρημάτων (ασκήσεις)

Ενότητα 3, Β Γυμνασίου Γλώσσα, Συζυγίες Ρημάτων (ασκήσεις)